söndag 7 februari 2010

Fint under det fina.

Utav de bloggar i Sverige som jag brukar kolla i så finns det ett par som jag tycker är riktigt mysiga. Det som gör att jag gillar en person är när personen i fråga vågar vara äkta, inte spela ett spel, inte ljuga och inte dölja att hon/han är barnslig, man ska inte dölja den man är, för då är man inte längre den som man en gång var.

Foki är inte bara en av de absolut sötaste bloggerskorna i Sverige utan även den som ibland kan lägga in ett uns av mänsklighet i sina inlägg, detta händer inte alltid, men idag gjorde hon det. Här blir det ett citat ifrån hennes blogg.
Jag läste just en artikel om en 13 årig tjej vid namn Zara Hartshorn. Hon är drabbad av en mycket ovanlig sjukdom som gör att huden åldras i förtid. Hon ärvde sjukdomen från sin Mamma, och det finns tyvärr inget botemedel.. Sjukdomen är inte dödlig, men den gör så att 13 åriga Zara ser ut som en 50 åring.

Väldigt synd om den tjejen. Hennes situation gör att mina egna och andra människors vardagsproblem framstår som betydelselösa småsaker i jämförelse.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=3SZ8MVvoBDw&feature=player_embedded]

Detta är ett sådant inlägg som man inte ser varje dag i pop-bloggarna. de flesta skriver om ytliga saker, småsaker som inte betyder något, som ingen bryr sig om.

Tänk på detta nästa gång du ser något på dig själv som du inte är nöjd med.

Var den du är, se ut som du gör, lev som du lär.

Foki, 10 poäng till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar